heihoiii!

Aika kuluu niin hurjaa vauhtia, että ei meinaa ymmärtää. Joululoma suomessa meni oikein mukavasti, vaikka alkuun se meinas vähän tökkiäkin. Tajusi kuinka sitä oma elämä onkaan nyt täällä ja siellä ei ollut yhtä paljon hälinää ja hulinaa. Mutta mukavaa se oli silti ja loppua kohden vaan parani. Hassua oli se että Suomessa käynnin jälkeen oli enemmän koti-ikävä kun ennen joulua. Ehdin myös hyvin vierailemaan monien sukulaisten luona ja olipa sukuun tullut pienenpieniä uusia vahvistuksia ja ristiäisiäkin päästiin juhlimaan :) Olin myös hämmentynyt kun menomatkalla Suomeen oli semmonen olo että oon menossa kotiin, mutta myös paluumatkalla Wieniin oli sama olo! Tai en mä ees oikein tienny paluumatkalla että mihin mä oon menossa, mutta johonkin tuttuun ja kotoisaan kuitenkin...

Mutta täällä Wienissä elämä on taas polkaissut oikein mukavasti käyntiin ja palattuani Suomesta on ollut jotenkin tosi hyvä fiilis olla täällä. Sama meno täällä jatkuu: Arkisin elämä pyörii töiden ympärillä ja viikonloput onkin sitten ohjelmaa täynnä. Mut oli aika maagista tulla tänne takaisin kun yhtäkkiä tajusi, että vitsi mullahan on elämä ja kavereita täällä :D Ensi viikko tuleekin olee taas kivaakivaa, kun lähetään jo lauantai aamuna Innsbruckiin, sit siellä 2.-5. päivä on meidän mid term meeting ja sieltä vielä mennään vorarlbergiin, joka sijaitsee iiihan Itävallan länsiosassa. Jeejeee, kauhistuttaa vaan että kohta on jo helmikuu ja enää 4 kuukautta jäljellä sen jälkeen! Mihin aika katoaa? Ookeii, no mulla vaan sattu olee aika pitkä tää mun pesti, kun normi erasmus on yleensä sen 5 kuukautta. On mulla ihan hyvin vielä aikaa :)

Parit kuvat siitä mitä täällä on tullu tehtyä:

bokuball.jpg

Grenzenlosin kanssa Boku Ball:issa :) Noi oli Hofburgissa, joten oli ihan kiva nähdä se paikka sisältä, mut muuten ei toi valssaaminen oikeen nappaa.. Plus mun hermot menee ehkä joka kerta kun ees nään ton Spanish ghetton :))) Ne ei oikeesti kykene puhuu englantia niin ne puhuu keskenään vaan espanjaa ja mun mielestä se on niiiin hermojaraastavaa!

WP_20150123_003.jpg

WP_20150123_005.jpg

Sittenpä Kerttulin kanssa keksittiin yksi sunnuntai etsiä jotain tekemistä ja tässäpä se minne päädyttiin:

WP_20150125_001.jpg

Chimney sweep museum! En voi suositella :) Tota paikkaa piti semmonen vanha pappa, joka ei oikein puhunu englantia ja jepjep. Yritin olla kohtelias ja kyselin juttuja niin sit se papparainen puki mulle tommoset nokikolari vaatteet päälle... En ollu kauheen innoissani siinä vaiheessa :D Lisäksi se kysy meiltä heti aluksi että juodaanko me skumppaa, ja kun kieltäydyttiin siitä niin luonnolisesti se tarjos shotteja... Jätettiin kuitenkin väliin.

Ja ton museon toisessa huoneessa oli aivan hurja määrä kahvimyllyjä! En sit ihan osaa sanoa, että miten ne liitty tähän aiheeseen :)

WP_20150125_004.jpg

WP_20150125_002.jpg

Mut oli ilmanen niin miksipä ei :)

Ei tällä kertaa muuta, yritän palailla taas kun oon kotiutunut tuolta reissultani.

-Emmi