Heipäheiii!

Viimesen kolmen viikon aikana oon tehnyt ehkä vähempi kun ikinä, koska se flunssa ei sit ollutkaan ihan helposti laantuvaa sorttia... Ensin meni viikko kotona sen ekan flunssan kourissa ja sitten Salzburgissa vietetyn viikonlopun jälkeen halusi tulla toinen flunssa. Onneksi tää toka ei oo ollu yhtä paha, ja sain lääkäriltä jotain vastustuskykyä parantavia lääkkeitä että jospa tässä kohta oltais vihdoin terveitä!

Öööh, mun elämästä on tullut niin arkista täällä että ei oikein oo enää pienintäkään ajastusta että mistä mä voisin kertoa. Tänne on vihdoin tullut syksy, vaikka edelleenkin päivät voi olla +17 ja aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Mikä tietysti syksyn tulossa mua ikävystyttää aina yhtä paljon on pimeys. Se ei vaan sovi mun päälle ja ehkä se on yksi syy myöskin miksi nää pari vikaa viikkoa on menny aika tahmeesti...Tai siis on täällä tietysti tapahtunut ja oon tavannut uusia ihmisiä ja ollaan nähty vapaaehtoisten kanssa, mutta se nyt on sitä mitä täällä tapahtuu ihan koko ajan :)

Mua ilostuttaa tällä hetkellä suuresti se että viikonloppuna lähdetään seikkailemaan Puolaan. Tai siis yksi noista meidän vapaaehtoisista on kotoisin Krakowasta, joten saadaan ihan paikallisopas mukaan :) Saa ainakin istua bussissa enemmän kun tarpeeksi, koska lähetään täältä torstai-iltana kymmenen maissa ja 12 tuntia myöhemmin pitäis olla perillä Krakowassa. Meillä on vielä joku ihan järjetön vaihto ennen kuutta aamulla jossain puolalaisessa pikkukylässä, jossa sitten ootellaan pari tuntia ennen sitä seuraavaa bussia.

Ja siis reilu viikko sitten eksyin Salzburgiin, kävin siellä moikkaamassa paria vapaaehtoista mun Arrival trainingistä ja tottakai tutustuin myös moneen uuteen :) Nää vapaaehtoisporukat on kyllä kauheen kivoja kun kaikki on niin avoimia! Siellä sitten käytiin tutustumassa kaikkiin merkittävimpiin nähtävyyksiin ja on se vaan ihan superkaunis kaupunki.

WP_20141101_018.jpg

WP_20141101_020.jpgWP_20141101_022.jpg

Okei toi sää oli myöskin aika huikee :) Sunnuntaina käytiin vielä vierailemassa Hellbrunin linnassa ja osallistuttiin semmoselle kierrokselle missä esitellään ton linnan erikoisuudet eli kaikkia erilaisia vesijuttuja siellä puutarhassa. Se kuka tuolla linnassa on asustanut on tainnu olla aika jekkuli ja sen suurinta huvia on todennäköisesti ollu sen vieraiden kasteleminen, koska siellä puutarhassa kävellessä vettä saatto yhtäkkiä tulla millon mistäkin. WP_20141102_003.jpgWP_20141102_002.jpg

Tossa ylemmässä kuvassa esimerkiksi tollainen pöytä, jossa myöskin riitti noita vesisuihkuja. Oli kuulemma kätevä rauhottamaan vieraita, kun ne alko olla liian humalassa :) WP_20141102_001.jpg

Ja siellä oli yksisarvisia! Jeeeee

Ja olihan se Halloweenkin :) Mekin laitettiin maalit naamaan ja lähettiin baariin, siellä tulikin sitten vastaan aika mielenkiintosen näköstä porukkaa..

WP_20141031_003.jpg

Ja lisäksi käytiin tommosessa taikamaassa missä myydään käsinkoristeltuja kananmunia. Ihan mieletön paikka ja noita munia löytyy oikeesti joka teemaan sopiva! Mä olin ihan lumoutunu ja pyörin vaan ympyrää, ja jee olin iloinen. Miten paljon kauniita juttuja :)

WP_20141031_005.jpg

WP_20141031_007.jpgWP_20141031_008.jpg

Että jeejuu sellaista sitten tällä kertaa :) Musta on muuten tullu köyhäilyn mestari! Me saadaan siis kuukausittain se 290 euroa käyttöön ja nyt viimeisen kuukauden aikana en oo pahemmin laskeskellut mun rahoja, matkustanut Salzburgiin (meni yhteensä rahaa n.80 euroo), maksanut bussiliput Puolaan (45 euroo) ja ostanut mitä on huvittanut. Ja oho perjantaina saa jo lisää rahaa! Ja ei hätää suurin osa tosta jäljelle jääneestä rahasta on mennyt ruokaan :) Eli ei, en ole kuolemassa nälkään kun joku sitä kuitenkin kysyisi :D