Heippaheii!

Huhhuh, oon ollut niin kiireinen viimeiset kolme viikkoa että hyvä että oon ehtinyt välissä kotiin nukkumaan :) Ensin serkku tuli siis kyläilemään kaverinsa kanssa ja samaan aikaan oli vielä kielikurssi menossa ja työleirikin alkoi. Nyt kaikki on kuitenkin ohi ja täytyy sanoa että oli kyllä ihan huippukivat kolme viikkoa, vaikka välillä väsymys meinasikin uhata kivuutta :) Ja tajusinpa nyt että kolmeen viikkoon en pitänyt yhtäkään vapaapäivää, kun olin aina kolmena päivänä mun projektissa töissä ja neljänä päivänä tuolla leirillä. Ja viime yönä nukuin 12 tuntia :) Se on siis ihan ennätyspaljon mulle.

WP_20140731_003%5B1%5D-normal.jpg

WP_20140731_001%5B1%5D-normal.jpg

Suomitytöt vierailulla, tunnistaa hiustenväristä :) Oli kyllä ihan huippua nähdä Empun kanssa pitkästä aikaa ja etenkin täällä ja vielä kun sillä oli niin kiva kaverikin mukana. Käytiin seikkailemassa ainakin Praterilla yksi päivä ja harmi vaan, että sillon satoi vettä aika huolella. Mutta oli kyllä ihan superkivaa nähdä ja viettää turistipäiviä Wienissä. Mä voisin muuten erikoistua turistineuvontaan täällä, koko ajan on joku kysymässä jotain :) Mä yritän aina parhaani mukaan auttaa ja tosi kiva kun puhelimessa on netti, sillä se yleensä kertoo aikalailla kaiken ja turistit tulee tosi iloisiksi!

Työleiri oli myöskin ihan huippukiva ja etenkin kun se oli aika erilainen työleiri. Osallistujat siis teki kaikkia teatteriharjoituksia ja lopussa valmisteli sellaisen esityksen. Mä en ollut ikinä mukana niiden teatterisessioissa joten se viimeisen show oli kyllä ihan huikee! :) Yks päivä eksyin vahingossa sinne paikkaan missä ne teki teatteria ja en sitten kuitenkaan ottanut osaa niihin harjoituksiin niin menin puistoon syömään aamupalaa ja sen jälkeen neuloin sukkaa. Ja kaikki oli ihan innoissaan että joku osaa vielä neuloa, kun niitten mummot kuulemma vaan neuloo. Ja ne oli ihmeissään kun sanoin että meidän pitää opetella neulomaan sukat koulussa :)

WP_20140801_002%5B1%5D-normal.jpg

WP_20140801_008%5B1%5D-normal.jpgWP_20140801_006%5B1%5D-normal.jpg

WP_20140806_006%5B1%5D-normal.jpg

Majoituttiin kaikki yhdellä nuorisotalolla, joka tarjosi ihan hyvät puitteet. Ja meille ohjaajille oli oma huone ja kaikille oli tommonen ilmapatja, niin oli aika hyvä nukkua :)

Yksi jännittävä päivä lähdettiin seikkailemaan, kun joku osallistujista oli lukenut jostain että Wienissä on nimettömien hautausmaa. Matkustettiin tonne paikkaan ensin julkisilla varmaan tunti, sen jälkeen jäätiin väärällä pysäkillä pois ja käveltiin tunti lisää :) ei ollu ihan helpoin matka ja kun päästiin perille niin tajuttiin että se oli ihan minipieni paikka. Mutta oli ihan jännää ja oli kuitenkin kivaa viettää aikaa noitten leiriläisten kanssa. Lisäksi sinne kuljettiin tommosen tehdasalueen läpi ja oltiin vähän enempi kun hämmentyneitä siinä vaiheessa :) Lisäksi tolla hautausmaalla on kuvattu joku leffa, mutta enpä tietenkään tiedä tai muista että mikä.

WP_20140803_001%5B1%5D-normal.jpgWP_20140803_003%5B1%5D-normal.jpgWP_20140803_005%5B1%5D-normal.jpgWP_20140803_006%5B1%5D-normal.jpgWP_20140803_008%5B1%5D-normal.jpg

Ja jee toissapäivänä näkyi kiva sateenkaari!

WP_20140816_001%5B1%5D-normal.jpg

Sain myös tosi kivan paketin Suomesta kun mummo ja ukki lähetti pari lehteä ja kuvaa ja muuta semmoista kivaa. Sitten vietinkin rentouttavan aamupäivän lukemalla menaisia ja syömällä puuroa :) Oon vihdoin löytänyt muuten hyvää maitoa täältä! Luomumaitoa nimittäin ja siinä on vaan 0,9 % rasvaa. Koska täältähän mitään rasvatonta on turha etsiä. Tai oon mä jotain löytäny mutta ne on sitten UHT- käsiteltyjä ja sitä mä en kyllä kykene juomaan ollenkaan. Mutta joka tapauksessa paketti Suomesta ilahdutti kovasti! Kiitos mummolle ja ukille!

WP_20140812_004%5B1%5D-normal.jpg

Ja huippumahtavaa tänään mulla on vapaapäivä, joten voin tehdä ihan mitä huvittaa. On kyllä jotain pakollisiakin juttuja, kun en oo ehtinyt tekemään mitään viimesen kolmen viikon aikana. Olin esimerkiksi viikon ilman nettiä niin tänään piti sitten ensimmäisenä suunnata kauppaan että saa kirjoitettua tännekin jotain. Tää koko teksti taitaa kyllä olla ihan iso aivopieru, mutta ehkä se vähän kuvaa tätä hetkeä täällä. Kaikki kiva meni ja toivottavasti lisää kivaa on tulossa. Ainakaan ei oo enää kun pari viikkoa siihen että uudet vapaaehtoiset saapuu ja se ainakin ilostuttaa kovasti. Oon myös suunnitellut tapaamista parin aupairin kanssa ja nekin saapuu kuun lopussa. Ja Kerttulikin tulee ja en tiedä että millon, mutta saattaa ehkä olla että tänään! Ai niin ja suomi puhelin lopetti toimimisen kun en saa sitä ladattua enää, niin se on nyt hetkeksi mennyttä.

Huomenna pitäisikin tehdä paluu projektiini kokoaikaiseksi ja jotenkin ei nyt innostaisi. 30 tuntia viikossa ja esimerkiksi eilen oli taas niin turha päivä siellä, ettei mitään rajaa. Ja lisäksi mua hämmentää se, että nyt siellä alotti taas uusi sivari ja sille ne kertoo kauhean paljon kaikkia juttuja mitä se voi tehdä ja antaa vastuuta ja mulle ei sanota mitään. Ja syyskuussa tulee myös joku itävaltalainen vapaaehtoinen sinne työskentelemään, että katotaanpas mitä sitten vielä tapahtuu. Kun tuolla nyt ei muutenkaan satu aina olemaan ihan kauheesti tekemistä ja sitten meitä on vielä 3 ylimäärästä! Jepajee, aika näyttää mitä tapahtuu.. Nyt vois mennä päiväunille :)

-Emmi