Heippaheii!

Enpä ole hetkeen tänne kirjoitellut ja osittain se johtuu ehkä siitä että pari viikkoa sitten iski sitten se ensimmäinen koti-ikävä. Tuli ihan yhtäkkinen herääminen tähän elämään täällä sen ensihuuman jälkeen ja tuntu että kaikki ei ollutkaan enää niin kivasti. Onneksi mulla on ihan maailman parhaat äiti ja iskä ja sitten vähän skypeteltiin ja kovasti jo helpotti sen jälkeen :) Viikon se ehkä kesti, mutta sitten alkoi helpottaa ja nyt menee taas jo tosi kivasti! Olihan sitä tietyllä tavalla osannut varautua siihen, että jossain vaiheessa koti-ikävä iskee ja asiat täällä saattaa ärsyttää, mutta itse ainakin yllätyin tuosta reaktion voimakkuudesta. Kyllä sen huomaa muutenkin että täällä on tunteet jotenkin enemmän pinnassa ja katoin esimerkiksi yksi päivä Katsomosta kadonneen jäljillä ja itkin melkein alusta loppuun :D No ei ihan, mutta jotain sinne päin. Oon myös löytänyt loistavan keinon lievittää koti-ikävää eli toisinaan kun oon koneella niin katson samalla Katsomosta tai Yle Areenasta jotain Suomi ohjelmaa :) Esimerkiksi Riemuloma Kanarialla toimi yksi päivä oikein hyvin! Jotenkin kielenkin kuuleminen on auttanut tosi paljon! Couchsurfing tapaamiset on myös toiminut hyvin tehokkaasti ajatusten viemiseen muualle. Täällä on varmaan joka päivälle joku couchsurfing tapaaminen, ison kaupungin hyviä puolia!

Oon mä jotain muutakin ehtinyt tekemään, ainakin yksi päivä kävin seikkailemassa Tonavan toisella puolella kun kävin vähän geokätköilemässä. Siellä näkyikin melko erilaista Wieniä, kun oli hurjan korkeita rakennuksia ja rakennustyömaata. Täällä on nimittäin tosi harvassa semmoiset oikeesti korkeat rakennukset.

WP_20140717_001%5B1%5D-normal.jpg

WP_20140717_002%5B1%5D-normal.jpg

WP_20140717_003%5B1%5D-normal.jpg

ja löytyihän sieltä yksi kätkökin! :)

WP_20140717_006%5B1%5D-normal.jpg

Lisäksi täällä on kesällä ihan hurja määrä kaikenlaisia ulkoilmatapahtumia, esimerkiksi tänä viikonloppuna järjestetään Pop Fest Karlsplatzilla. Ja samaisessa paikassa oltiin noin viikko sitten katsomassa leffaa ulkona ja olipas aika kiva kokemus. Tosin se leffa mitä katsottiin oli muovin haitallisuudesta ja sitä kokemusta vähän hankaloitti se että se oli puoliksi saksaksi :) Noo, onneksi oli suhteellisen tuttu aihe niin pysty arvaamaan missä mentiin.

WP_20140718_002%5B1%5D-normal.jpg

Ja kivaa on se että pääsen tänäkin kesänä leirille! Grenzenlos järjestää täällä wienissä kansainvälisiä työleirejä ja oon yhdellä noista leireistä ohjaajana. Se leiri alkaa siis sunnuntaina ja sielläpä onkin sitten porukkaa ympäri maailmaa. Juuhuu, oon aika innoissani siitä. Ja mikä vielä kivempaa niin mun serkku tulee huomenna kaverinsa kanssa ja ensi viikolla ainakin on aikaa sitten seikkailla niidenkin kanssa täällä. Tosiaan ensi viikko on vähän busy kun on se työleiri ja kielikurssi ja Emppukin vierailee samaan aikaan :) Mutta kaikki on kivaa niin ei haittaa! Ja oon edistyny mun saksan kielen kanssa, koska yksi päivä töissä pystyin nauramaan ihan mukana kun yksi työntekijöistä selitti yhen jutun, koska mä ymmärsin! Ja sitten ne asiakkaat oli vaan silleen että hei jee Emmikin ymmärsi kun sitä naurattaa :) Ja kovasti ovat kaikki olleet avuliaita mun saksan läksyjen kanssa.

Sellaista tällä kertaa, elämä on taas aika kivaa :)