Heipäheii,

Täälläpä ollaan nyt Wienissä ja kivaa on! :) Alkuviikko meni aikalailla kaikkien alkuhässäköiden kanssa, kun kävin esimerkiksi maistraatissa ilmottautumassa ja hankin netin ja ja kaikenlaisia semmosia pikkujuttuja hoitaessa. Edelleen on ihan miljoona ja yksi asiaa mitä pitäisi ostaa, mutta jos sitä listaa saisi vähitellen lyhyemmäksi.

Kämppä sijaitsee tosi hyvien kulkuyhteyksien päässä, tästä pääsee noin kymmenessä minuutissa keskustaan. Mutta Wienissä on kyllä ihan huippuhyvä julkinen liikenne, esimerkiksi metrot kulkee vuorokauden ympäri. Tällä alueella asuu todella paljon turkkilaisia ja kebab paikkoja on ihan joka kulmalla. Kämppä itsessään on aika vanha ja kaikki on vähän rempallaan, mutta tää on kuitenkin ihan siisti ja sehän on tärkeintä. On vaan aika hämmentävää että mun huoneessa on kokolattiamatto ja vielä tosi ruman värinen. Kauppakin on lähellä!

Wien%20005-normal.jpg

Kuva huoneesta. (Olin purkamassa tavaroita, siksi tollainen räjähdys! :D)

Wien%20004-normal.jpg

Noista kaakeleista ehkä jotenkin on havaittavissa, että ei oo ihan uusista uusin kämppä kyseessä :)

 

Vapaaehtoistöitähän mä täällä teen ja Komit nimisessä projektissa. Oon siis töissä tukiasumispaikassa, jossa asustelee CP-vammaisia ja mielenterveyskuntoutujia. Talo jossa asiakkaat asuvat on tosi kaunis, semmoinen vanha punatiilitalo. Täytyypä joskus muistaa ottaa kuva siitäkin. Vähän on alkuhämmenystä ollut ton projektin kanssa että mitä mun siellä kuuluisi tehdä, mutta niin se on kuulemma kaikilla aina aluksi. Mutta lähinnä mä oon siellä sitä varten, että voin jutella asiakkaiden kanssa ja sitten voin opettaa jotain juttuja Suomesta. Tuolla projektissa on työskennellyt tosi monia vapaaehtoisia aikaisemminkin, joten niille se on silleen tuttu juttu:) Ja ilmeisesti asiakkaat tykkää kun tulee aina välillä uusia naamoja. Moni projektin asiakkaista on myös sanonut mulle, että tää EVS- vapaaehtoisuus on tosi hyvä juttu, koska ne oppii uusia juttuja eri maista ja lisäksi vapaaehtoiset oppii työskentelemään CP-vammaisten ihmisten kanssa.

Eilen tapasin ekaa kertaa muita vapaaehtoisia ja mentiin Donauinselille nauttimaan ihanasta säästä. Täällä on nyt ollut pävisin yli 30 astettta lämmintä, mikä tuntuu tälleen kaupungissa todella kuumalta. Donauinsel on siis saari keskellä Tonavaa ja siellä Wieniläiset kesäisin viettää aikaa. Tänään mentiin myöskin sinne, eikä kyllä oltu ainoat ihmiset liikenteessä. Kävin myös uimassa vaikka toi vesi on aika karmean väristä, mutta siellä ne kaikki muutkin polskutteli :)

Wien%20011-normal.jpg

Kaupungin keskustassa en oo vielä pahemmin ehtinyt seikkailemaan, suunnittelin että huomenna voisin mennä jos lämpötilat ei oo ihan hurjia. Mutta kaikki rakennukset on tosi kauniita ja kaikki on aika kivasti :) Oon kyllä ollut ihan tosi väsynyt aina iltaisin, mutta eiköhän se tästä helpotu kun pääsee tähän rytmiin kiinni.